Llavors la seva cara va agafar el matís "es que no tenen ni idea de res, un altre que no s'entera".
-"Mira, ja s'han decretat el PA; això que demanes no existeix. No cal que t'agafi l'escrit".
Respiro fons. -"Si existeix. Només demano que s'apliqui un article de la llei. Això no m'ho invento. És possible, és el jutge que decidirà":
Paraules màgiques. Li recorden que en aquell regne que se sent tant segura, no és més que un altre súbdit, com jo.
-"Bé, és que mai l'havia vist".
- "Per què mai l'hagis vist o ningú ho hagi demanat, no vol dir que no existeixi. Ja resoldreu. Bon dia". Li vaig dir com a comiat.
No és més enriquidor aprendre de les experiències dels altres?. No ens fa més humils?. La vida no és d'un sol color, ni tampoc dels tres o quatre que alguns siguin capaços de captar. Hi ha tants colors, matisos, maneres de sentir, pensar, reaccionar com gent.
El jutjar una actitud o experiència segons la nostra lupa persona no fa més que allunyar-nos. Qui parla quasi s'empenedeix d'haver obert la boca, i qui escolta li faltaren cames per anar a explicar-li a qui veu el món pel mateix forat (fent torns), el sense sentit que acaba de "sentir".
Fins i tot la veu diferent, quan és la mateixa persona que fa uns segons. Curiòs, oi?
No cal sortir de casa per saber de la vida; no cal haver viatjat molt per saber com és el món. Conec persones senzilles que cada frase és una perla de sabiduria.Tampoc cal experimentar totes les experiències possibles de forma obligada; per què mai ho abastarem tot. Ens caldria més d'una vida. I, cada una la viuriem de manera diferent. Només cal ser concient de l'infinitat de possibilitats que existeixen, de formes diferents d'entendre la vida. I, que totes són igual de vàlides. Deixa'm triar la meva, encara que no porti el mateix vestit que tu.
"Buenos días", dije al oficial del Juzgado de instrucción que llevaba la sección. Tras unos segundos de obligada espera (había entrado en su reino), levantó la cabeza y con una mirada de una vehemencia absoluta que no quería decir otra cosa que "que puñetas querrá esta, estos abogados siempre incordiando, que creen quién sabe qué ", me dijo:" Si, que quieres ". -Presentar este escrito. Pido el archivo de las Previas ". Entonces su cara tomó el matiz "es que no tienen ni idea de nada, otro que no se entera". - "Mira, ya se han decretado el PA, lo que pides no existe. No es necesario que te coja el escrito". Respiro fondo. - "Si existe. Solo pido que se aplique un artículo de la ley. No me lo invento. Es posible, es el juez que decidirá": Palabras mágicas. Le recuerdan que en aquel reino que se siente tan segura, no es más que otro súbdito, como yo. - "Bueno, es que nunca lo había visto". - "¿Por qué nunca la hayas visto o nadie lo haya pedido, no quiere decir que no exista. Ya resolveréis. Buenos días". Le dije como despedida. No es más enriquecedor aprender de las experiencias de los demás?. No nos hace más humildes?. La vida no es de un solo color, ni tampoco los tres o cuatro que algunos sean capaces de captar. Hay tantos colores, matices, modos de sentir, pensar, reaccionar como gente. El juzgar una actitud o experiencia con nuestra lupa persona no hace más que alejarnos. Quien habla casi s'empenedeix de haber abierto la boca, y quien escucha le faltaron piernas para ir a contarle a quien ve el mundo por el mismo agujero (haciendo turnos), el sin sentido que acaba de "sentir". Incluso la voz diferente, cuando es la misma persona que hace unos segundos. Curioso, ¿verdad? No hace falta salir de casa para saber de la vida, no es necesario haber viajado mucho por saber cómo es el mundo. Conozco personas sencillas que cada frase es una perla de sabiduria.Tampoco hay que experimentar todas las experiencias posibles de forma obligada, ¿por qué nunca lo alcanzaremos todo. Nos haría falta más de una vida. Y, cada una la viviríamos de manera diferente. Sólo hay que ser consciente de la infinidad de posibilidades que existen, de formas diferentes de entender la vida. Y, que todas son igual de válidas. Déjame elegir la mia, aunque no lleve el mismo vestido que tú.
No hay comentarios:
Publicar un comentario