martes, 15 de marzo de 2011

EL TDT

"Què el problema és meu?. Miri, escolti, senyoreta o senyora.."- Senyora (responia jo, per què totes ho som, pensava. Es clar, que en aquell moment en venia al cap Gracita Morales diguent allò de què le pasa al señorito??!!).
"Digui, digui".-  Doncs, que no pot pas ser de la meva tele, fa trenta anys que la tinc i va perfectament......!!!". Ja han posat alló a l'antena i ja esta, no?. Ja ho ha fet bé?
S'acabava d'instal.lar el TDT a l'edifici. A l'antena comunitària. Després cada veí havia de reprogramar, comprar receptor, o directament .......canviar de tele!!, segons el cas. Cada cas particular.
Aquest era el moment que, armada de tota la diplomàcia de la que sóc capaç, sense dir una frase que resultés llunyament insultant per l'intel.ligència i els anys del meu interlocutor, li havia d'explicar que efectivament, la feina s'havia fet correctament i què, pot ser, no estaria de més, fer una repassada a l'instal.lació de casa seva, per si de cas. Per descomptat, si era un tema de l'antena, es faria càrrec de la factura la comunitat de veïns.
No sempre s'està encertat o es té la raó. No sempre el responsable és l'altre que t'ha volgut enrredar. No sempre la culpa la té un altre. Per cridar més fort, ni t'escoltaran més, ni et sentirás millor. I, el que és pitjor, no solucionaràs el problema, ni arribaràs a una entesa ni escoltaràs el que l'altre persona té per dir.
Quan alguna cosa falla, per què no començem per nosaltres mateixos. per mirar dins nostre?. Si no tens les eines adequades, després trucar al tècnic.
Bé, és una petita reflexio que he fet sobre aquesta anècdota. Cadascu pot fer la seva pròpia reflexió o, simplement, riure una miqueta.

-------------------------------------

"¿Qué el problema es mío?. Mire, escuche, señorita o señora .." - Señora (respondía yo, porque todas lo somos, pensaba. Claro, que en ese momento me venía a la cabeza Gracita Morales diciendo aquello de que le pasa al señorito ??!!). "Diga, diga" .- Pues, que no puede ser de mi tele, hace treinta años que la tengo y va perfectamente ......!!!". Ya han puesto aquello a la antena y ya esta, ¿no?. Ya lo ha hecho bien? Se acababa de instalar. Instalar el TDT en el edificio. En la antena comunitaria. Después cada vecino tenía que reprogramar, comprar receptor, o directamente ....... cambiar de tele!, Según el caso. Cada caso particular. Este era el momento que, armada de toda la diplomacia de la que soy capaz, sin decir una frase que resultara lejanamente insultante por la inteligencia y los años de mi interlocutor, le explicaba que, efectivamente, el trabajo se había hecho correctamente y que, puede ser, no estaría de más, hacer un repaso a la instalación de su casa, por si acaso. Por supuesto, si era un tema de la antena, se haría cargo de la factura la comunidad de vecinos. No siempre está acertado o se tiene la razón. No siempre el responsable es el otro que te querido enrredar. No siempre la culpa la tiene otro. Para gritar más fuerte, ni te escucharán más, ni te sentirás mejor. Y, lo que es peor, no solucionarás el problema, ni llegarás a un entendimiento ni escucharás lo que la otra persona tiene para decir. Cuando algo falla, por qué no empezamos por nosotros mismos. para mirar dentro de nosotros?. Si no tienes las herramientas adecuadas, después llamar al técnico. Bueno, es una pequeña reflexion que he hecho sobre esta anécdota. Cada uno puede hacer su propia reflexión o, simplemente, reír un poquito.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

¿ESTÁN EN PELIGRO NUESTROS DERECHOS FUNDAMENTALES?

Cuando el Presidente del Gobierno anunció la entraba en vigor el Real Decreto 463/2020, por el que se decretaba el estado alarma, a partir...